Sínkenés

SKF sínkenés – darusín, nyomkarimakenés, wayside és on board megoldások

Hudra Dániel

Projektmérnök

Sínkenés a Hennlichtől - Sokféle alkalmazási területen szerzett tapasztalat!

A sínkenés célja a kerék és sínfelület közötti súrlódás minimalizálása, amely jelentősen csökkenti a kopást, a zajt, valamint a sín és a kerék karbantartási igényét. Az SKF Rail Lubrication Solutions rendszerei – beleértve a nyomkarimakenő (gauge face lubrication) applikátorokat – kulcsfontosságúak a modern vasúti üzemeltetésben Az SKF rendszerek nagy előnye:

  • akár 50 %‑kal csökkentett kopás és karbantartási igény,
  • hosszabb sín- és kerékprofil megtartása,
  • zajcsökkentés és gördülési ellenállás optimalizálása

Wayside (pályaszélen telepített) kenés

A wayside rendszerek érzékelők segítségével – pl. kerékszámláló – aktiválják a kenést majd a szivattyú szállítja a kenőanyagot az applikátor vagy kenőfurat felé. Az ellátórendszer rendelkeztem saját tartállyal vagy cserélhető hordószivattyús szivattyúval. 

Applikátoros módszer: Nyitott vágányoknál legfőképp nagyvasúti vagy városi külterületen. Az SKF Wiper bar 12 pontos applikátora a kerék kerületének 70% a hossza és 12 ponton juttatja fel a kenőanyagot a lehető legközelebb a nyomkarimához és rendkívül magas hatásfokkal rendelkezik!

Furatos kenéses módszer: ez esetben az ellátórendszer a progresszív rendszeren kívül egyvezetékes is lehet, mely akár megállókban is alkalmazható, ahol a kerék megáll a kenési helyen. A további előnye, hogy rendkívüli kevés kenőanyagot juttat ki egy ciklusra. Általában villamos és egyéb burkolt vágánnyal rendelkező közlekedésben használatos nyomkarima kenés és sínfej kondicionálásra. A megfelelő furatkialakítással a hatásfoka a lehető legmagasabb amit el lehet érni.

  • Fő előnyök:

    Kerékkopás és zaj jelentős csökkentése

    Pontos, kis mennyiségű kenés

    nagy távolságra (hosszú csővezeték) kiépíthető rendszer akár 350 bar nyomással

On Board (járműre szerelt) kenőrendszerek – EasyRail

Az SKF EasyRail rendszerek közvetlenül a szerelvény aljára van szerelve, így a kerékkarimára (flange) célzottan adagolják a kenőanyagot.

  • Működési elvek:
    • Oil‑air spray technológia: olaj finom permet formájában jutnak a kerék karimájára.
    • Airless rendszerek különböző járműtípusokhoz, ahol egy elektromágneses szivattyú levegőmentesen lövi a kenőanyagot.
  • Előnyök:
    • Alacsony karbantartási igény
    • Megbízható működés extrém körülmények között (hőség, hideg, por, fagy)
    • Szabályozott adagolás, energia- és kenőanyag megtakarítás

Változatok: Compact, Low Pressure, High Pressure, (metró, gyorsvasút, teherforgalom)

Biológiailag lebomló kenőanyagok használata lehetséges 

Wayside vs. On Board rendszerek összehasonlítása

Jellemző: Wayside (pályaszél) On Board (járműre szerelt)
Kenés pontja: Sín oldalfelülete (gauge face) vagy sínfejre (top of rail) Kerékkarima (flange)
Aktiválás módja: Kerékszámláló szenzorral Járműfedélzeti vezérlés
Felvitel módja: Applikátor, furat Fúvóka
Karbantartás: Központi, statikus telepítés Járműtípusonként eltérő
Alkalmazási zóna: Sínpálya íves szakaszai Szerelvényen menetközben
Előnyök összegezve: Nagy távolság, nagy csőhossz, pontos mennyiség Rugalmasság, közvetlen alkalmazás

Darusín CRL 101 (nyomkarima) kenés – A gördülékeny anyagmozgatás kulcsa!

A darusínkenés során nyomkarima felületét keni egy görgős applikátor segítségével. A CRL 101-es rendszer ellátórendszere egy progresszív rendszer központi automata szivattyúval, amely eljuttatja az applikátor görgőihez a kenőanyag. Az applikátor a nyomkarimával érintkezve viszi fel és dolgozza rá a felületre. A rendszer használatával jelentősen növelhetjük a sín és a kerék élettettartamát.

Válassza az Önnek legmegfelelőbb sínkenést!

Forduljon hozzánk bizalommal és mi segítünk megtalálni az Ön igényeinek legmegfelelőbb megoldást!

Szakértői tanácsadásért forduljon hozzánk bizalommal! Műszaki kollégáink segítenek a megfelelő típus kiválasztásában.

 

Letöltések

Kapcsolatfelvétel

Személyes adatok
chevron-right