Városi pálya melletti sínkenőrendszerek


Hudra Dániel
ProjektmérnökSínkenés furatokon keresztül
A távolsági vasutak sínjeivel ellentétben a villamosok, metrók sínjei nincsenek nagy terhelésnek kitéve, ezért ezeket furatokkal lehet ellátni. A kenés ezeknél a síneknél ezért általában kenőcsatornákon, a síneken kialakított furatokon keresztül történhet.
Ezeket a furatokat csak a közlekedés-felügyeletekkel egyeztetve lehet kialakítani.
A kenőzsírt, illetve a kondicionáló anyagot nagynyomású csöveken keresztül lehet a kenési pontokhoz juttatni.
A kenőcsatornák számát és elhelyezését a helyszínen előzetesen lehet meghatározni, hogy a kenőanyag ténylegesen a kerékre kerüljön.
További információk:
Egyedi vevőigények esetén lehetőség van földbe süllyesztett szivattyúállomások, tápcsövek, ellenőrző dobozok a csatlakozásoknál, ultrahangos szerelvényérzékelők, tengelyszámlálók stb. beépítésére.
A sínfúrási munkálatokhoz a berendezés felszerelésekor képzett munkatársak és megfelelő fúróberendezés áll rendelkezésre.
Előnyök:
- Magas üzembiztosság
- Pontos adagolás
- Igény vezérelte működtetés (ív, idő, vagy távolság függvényében)
- Nincs mechanikus kapcsolat a kenőrendszer, és a kerék között (a stiftkenéssel ellentétben)
- Egyszerű karbantartás
